Brev:
Kost, vælling eller grød
28. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Kost, vælling eller grød
Hej Helen
Vores lille Nikolai på 3 mdr. har haft og har stadig maveproblemer. Han har meget luft i maven, det rumler meget og han har afførring 5-6 gange i døgnet. Det betyder også at han ikke sover om dagen og sover meget uroligt om natten - det er i hvertfald min teori.
Han er meget dårlig til at bøvse, og han er i de sidste 3 uger begyndt at gylpe en del, nogen gange vil jeg nærmeste kalde det opkast - da det kommer som en eksplosion ud af munden. Jeg ammer ham hver anden time om dagen er dog begyndt at indføre nogle rutiner, så jeg kan trække den til hver 3. time, men det er jeg først startet på igår - så jeg kan ikke sige endnu, om det er en succes.
Han tager fint på i vægt vejer ca. 7,5 kg - så der er næring i min mælk. Jeg har hørt, at når man begynder at give grød/vælling, så kan maveproblemer evt. forsvinde er det korrekt? Jeg vil jo gerne have at han kunne sove om dagen - for han virker træt og bliver meget pylret, men han sover højst mellem 5. min og 30 min. og det sker i forbindelse med at jeg ammer ham.
Kan jeg starte med grød/vælling før han bliver 4 mdr.? og hvad er bedst at give ham? hvis jeg giver ham vælling som er på flaske, så er der vel stadig problemet med at han kommer til at sluge luft? og sidst men ikke mindst kan du komme med et forslag til hvordan jeg introducere ham til grød/vælling altså hvor meget skal jeg give ham og hvornår på dagen.
Tak for en god brevkasse
Hilsen
Susanne