Kost, vælling eller grød

28. februar 2008

Alder:
3 mdr.

Kost, vælling eller grød

Hej Helen

Vores lille Nikolai på 3 mdr. har haft og har stadig maveproblemer. Han har meget luft i maven, det rumler meget og han har afførring 5-6 gange i døgnet. Det betyder også at han ikke sover om dagen og sover meget uroligt om natten - det er i hvertfald min teori.

Han er meget dårlig til at bøvse, og han er i de sidste 3 uger begyndt at gylpe en del, nogen gange vil jeg nærmeste kalde det opkast - da det kommer som en eksplosion ud af munden. Jeg ammer ham hver anden time om dagen er dog begyndt at indføre nogle rutiner, så jeg kan trække den til hver 3. time, men det er jeg først startet på igår - så jeg kan ikke sige endnu, om det er en succes.

Han tager fint på i vægt vejer ca. 7,5 kg - så der ...

Annonce

... er næring i min mælk. Jeg har hørt, at når man begynder at give grød/vælling, så kan maveproblemer evt. forsvinde er det korrekt? Jeg vil jo gerne have at han kunne sove om dagen - for han virker træt og bliver meget pylret, men han sover højst mellem 5. min og 30 min. og det sker i forbindelse med at jeg ammer ham.

Kan jeg starte med grød/vælling før han bliver 4 mdr.? og hvad er bedst at give ham? hvis jeg giver ham vælling som er på flaske, så er der vel stadig problemet med at han kommer til at sluge luft? og sidst men ikke mindst kan du komme med et forslag til hvordan jeg introducere ham til grød/vælling altså hvor meget skal jeg give ham og hvornår på dagen.

Tak for en god brevkasse

Hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge